Zetoria hankkimassa

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

Zetoria hankkimassa

ViestiKirjoittaja MipHe » 19 Joulu 2013, 13:17

Tervehdys,

se ois kova traktori kuume iskenyt ja Zetori olisi yksi vaihtoehdoista.Osat olisi äkkiseltään kohtuu hintaisia ja saatavuuskin on ilmeisesti ihan hyvä.

Olisiko antaa vinkkiä mihin seikkoihin kannattaisi kiinnittää huomiota käytettyä Zetoria katsomaan mennessä. Tyyppivikoja (ominaisuuksia) lähinnä tarkoitan.

Lähinnä kiikarissa vm 80-90 laitteen, nelikolla tai ilman.

*e

Eli alle 80hv laitteet kyseessä.
Viimeksi muokannut MipHe päivämäärä 20 Joulu 2013, 08:55, muokattu yhteensä 1 kerran
MipHe
 
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Joulu 2013, 13:07

Re: Zetoria hankkimassa

ViestiKirjoittaja Rokressi » 19 Joulu 2013, 20:29

Kerrotko vielä mitä teholuokkaa tavoittelet, näitä pienempiä alle 80 hv tai isompia UR II koneita. Osataan sitten antaa tarkempia neuvoja. Zetkoja on aika hyvin tarjolla, eikun valkkaamaan kukkarolle sopivaa ;)
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: Zetoria hankkimassa

ViestiKirjoittaja Zetkako » 20 Joulu 2013, 15:09

Terve 52xx sarjalaiset ainakin polttoaine taloudellisia 3sylinterisiä 2,7L moottori, jos pihatraktoria tarvitset. Tekniikka sama alle 80hevosvoimaisissa, etuakselistossa ja moottoreissa eroja. Lämmityslaite hytissä hyvä. Jos polttoaine laitteisto kunnossa käynnistyvyys talvella hyvä.
Zetkako
 
Viestit: 46
Liittynyt: 13 Tammi 2013, 13:34

Re: Zetoria hankkimassa

ViestiKirjoittaja Rokressi » 21 Joulu 2013, 10:13

Tosiaan noissa on tekniikka pitkälti samaa. 62xx ja 77xx malleihin tuli vm. 87 lähtien levyjarrut rumpujarrujen tilalle. Jos katsomaan menet koneita, niin jarruja syynäisin. Tosin niiden viat monesti halpoja korjata. Kytkinlevyn kunto kannattaa kokeilla (ei saa luistaa kun koittaa lähteä suurimmalla vaihteella paikaltaan liikkeelle) Kunnossaoleva zetka tärähtää tulille nopeasti kun vain muistaa ensin pumpata käsipumpulla. Jos on kovin pitkä vieteri käynistyksessä, niin jotain vikaa on. Tässpä muutama tarkistuksen kohde, lisääkin varmaan löytyy :epatieto:
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: Zetoria hankkimassa

ViestiKirjoittaja Zetor » 21 Joulu 2013, 13:26

Heräsi kymymys onkohan malissa 4340 v.1994 tuo mainitsemasi mahdollisuus pumpata polttoainetta ennen käynnistystä,olen unohtanut koko pumppaus homman ja kun zetka kun on lähtenyt tähän asti laakista käyntiin tosin olen lämmittänyt n.tunnin ennen tarttausta kovallakin pakkasella.Kone on kuudensadan kilometrin päässä,en pääse katsomaan nyt pariin kuukauteen ollakko vai ei olla pumppaus mahdollisuutta.Kysyvä ei tieltä eksy.
Zetor
 
Viestit: 28
Liittynyt: 23 Marras 2012, 13:44

Re: Zetoria hankkimassa

ViestiKirjoittaja Zakotin » 21 Joulu 2013, 23:26

Zetor kirjoitti:Heräsi kymymys onkohan malissa 4340 v.1994 tuo mainitsemasi mahdollisuus pumpata polttoainetta ennen käynnistystä,olen unohtanut koko pumppaus homman ja kun zetka kun on lähtenyt tähän asti laakista käyntiin tosin olen lämmittänyt n.tunnin ennen tarttausta kovallakin pakkasella.Kone on kuudensadan kilometrin päässä,en pääse katsomaan nyt pariin kuukauteen ollakko vai ei olla pumppaus mahdollisuutta.Kysyvä ei tieltä eksy.


Kyllä tuo pumppu löytyy 4340:sta. Minulla on samanlainen ja pidemmän seisonnan jälkeen pakko pumpata.

Tuossa 5711 on myös tuo pumppu joten veikkaanpa sen löytyvän ehkä? kaikista zetkoista. :epatieto:
Tieteen suuri tragedia on se, että ruma tosiasia rikkoo kauniin teorian.
Zakotin
 
Viestit: 25
Liittynyt: 22 Loka 2013, 00:08


Paluu Zetor ja Ursus traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa