Zetorin pakkaskäynistyvyys

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

Re: Zetorin pakkaskäynistyvyys

ViestiKirjoittaja zet » 25 Tammi 2014, 16:59

Meinaatko että ylivuoto letku vaikuttasi sillä tavalla.
En ole perillä kyllä diesel jutuista, mutta eikö ylivuoto letku se kuminen , saa olla vaikka irti niin toimii , menee vaan polttoaine maahan eikä tankkiin.
Sitten vielä kysymys, onko 5711 lokin kupeessa paikkaa lämmittimelle, varaosa myynnissä on 30mm pakkas roppuja, missähän kohtaa mahtaa olla, jos on.
zet
 
Viestit: 33
Liittynyt: 04 Huhti 2012, 08:38

Re: Zetorin pakkaskäynistyvyys

ViestiKirjoittaja Rokressi » 25 Tammi 2014, 18:55

Kyllä se ainakin ilmansaantiin on monesti syyllinen. Jos katsot tarkemmin niin huomaat, että paluuputki on yhdistetty myös syöttöpumppuun T-haaralla.
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: Zetorin pakkaskäynistyvyys

ViestiKirjoittaja Zetkako » 10 Helmi 2014, 19:10

Zetori 5245 pärähti ilman lämmitystä ja ilmaus pumppausta käyntiin herkästi, ollu tossa pihalla parkissa marraskuunalusta alkaen :D
Zetkako
 
Viestit: 46
Liittynyt: 13 Tammi 2013, 13:34

Re: Zetorin pakkaskäynistyvyys

ViestiKirjoittaja zet » 12 Helmi 2014, 11:14

Jatkan tässä tätä 5711 syöttöpumppu / kylmäkäynnistys asiaa.
Viestiketjun 2-sivulla kirjoittamaani ylikierros ryntäystä (-20) ei nyt sitten suojakelillä käynnistettäessä tapahtunut.
Lähti piiitkän starttauksen jälkeen käyntiin, ja kävi normaalisti vähäisen ajon jälkeen kävi aivan pienilläkin kierroksilla hyvin.
Eli ei siis kai ole PAHEMPAA mekaanista vikaa , eikä kai polttoaineputki vikaakaan ??
Pumpussa siis kylmällä joku jumitus, mikähän öljy olisi notkein jolla yrittäisi norjuttaa pumppua nyt kylmällä, jos vaikka ensin käyttäisi pelkkää polttoöljyä vähän aikaa puhdistukseen (siis pumpussa ja säätimessä) voisikohan esim, automaatti-/tai ohjaustehostajanöljy olla käyttökelpoista, nehän kai ovat aika notkeita kylmässäkin.
Tuosta huonosta käynnistyvyydestä vielä että kone ei savuta , eli ei kai kovin väljä, savuttaako yleensä jos suuttimet eivät sumuta kunnolla.
Mikähän voisi olla polttoaineen n. kulutus /tunti normaalisti, mielestäni kuluttaa aika paljon reilummin kuin esim, 990 dbrown
zet
 
Viestit: 33
Liittynyt: 04 Huhti 2012, 08:38

Re: Zetorin pakkaskäynistyvyys

ViestiKirjoittaja Rokressi » 12 Helmi 2014, 14:08

Huuhtelun voi tehdä polttoöljyllä, mutta 10W-30 moottoriöljyä sinne pitää laittaa. Tuskin johtuu pumpun hakailu öljyn jähmeydestä koska tuolla moottoriöljyllä toimii ihan hyvin vaikka -30 asteessa, kunhan kaikki on kunnossa. Siellä voi olla vaikka ruostetta, joka jumittaa valillä vivustoja.

Otin malliksi omasta 6711 zetkasta pakkaskäynistyksen. Pakkosyöttöä ei saa päälle, kun nappi on jumissa. Akku on 60Ah vanha auton akku ja pakkasta käynistyshetkellä oli noin -10 astetta. Ei lämmitystä. Ei mitenkään erityisen hyvä käynistymään, mutta lähtee kumminkin :lol:


Click here to learn how to add YouTube Videos to your phpBB forum
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Edellinen

Paluu Zetor ja Ursus traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa