ruuvauksen hyöty/haitta

Tänne voit kirjoitella kaikesta mitä mieleen juolahtaa

ruuvauksen hyöty/haitta

ViestiKirjoittaja maxell » 06 Huhti 2014, 08:15

aika monella kuuluu olevan pumppua ruuvattu.
mitähän ovat ruuvauksen todelliset hyödyt ja haitat ? :epatieto:
Avatar
maxell
Zetor-mies
 
Viestit: 96
Liittynyt: 04 Huhti 2011, 16:28
Paikkakunta: Joutseno

Re: ruuvauksen hyöty/haitta

ViestiKirjoittaja Rokressi » 06 Huhti 2014, 09:42

Minulla on sellanen käsitys, että ahtamattomassa koneessa saavutettu tehonlisäys on suhteellisen pieni. Jos tällaisen koneen käyttö on suurimmaksi osaksi kevyttä, niin saattaa nokeentua pahastikin paikat. Siitähän ei taasen hyvää seuraa.
Ahdetulla koneella asia tietysti eri, mutta tolkku on ruuvauksellakin oltava.

Itse en toimivaa konetta menisi ruuvaamaan, tai ehkä sitten jos traktorin pääasiallinen käyttö vaatisi sen muutaman lisähevosen tehonlisän.
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: ruuvauksen hyöty/haitta

ViestiKirjoittaja Paddington » 06 Huhti 2014, 18:54

Se on sama näiden lastuttamisien kanssa. Jos tuollasiin hommiin joutuu, on ostanut liian pienen koneen. Toki erikseen sitten nämä muutenvaan virittäjät. :mrgreen:
Paddington
 
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Joulu 2013, 08:56

Re: ruuvauksen hyöty/haitta

ViestiKirjoittaja V-M » 06 Huhti 2014, 20:27

Joitain traktoreita on täysin samoja eri viritysasteilla,niitä voi tietenki päivittää.

Kyllähän se niin on että tehtaalla tietävät miten mikäki kone varmasti kestää ja tehojen kovemmat nostot lyhentää kyllä koneen käyttöikää kaikinpuolin.
Avatar
V-M
Valvoja
 
Viestit: 385
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 19:11

Re: ruuvauksen hyöty/haitta

ViestiKirjoittaja AJS » 04 Loka 2014, 09:34

Ei kait se ruuvattu vapari kokoaikaa käryä kevyellä kuormalla?
Luulisi että se ilma loppuu vasta kun pyydetään suurinta tehoa.
Tehonlisäys tosiaan yleensä marginaalinen, jos ei konetta ole kuristettu vaikka päästöjen tai muun syyn takia.
Öljyt huonon palamisen aiheuttama noki pilaa nopeammin, pitäisi ehkäpä vaihtaa öljyjä useammin
Puhumattakaan saastelaitteiden likaantumisesta/tukkeutumisesta, näitä ei toki ole vanhemmissa koneissa.
Noissa "samoissa" moottoreissa on usein muutakin eroa kuin pelkkä ohjelma,esim ahdin ei toki välttämättä aina.
Joskus saadaan moottorit toimimaan paremmin ja paremmilla käyttöominaisuuksilla ohjelmoinnilla, jopa kulutuksen laskua tehon siitä kärsimättä.
Tästä ohjelmoinnista saatu tieto on kuultua eikä oikeaa faktaa, monellako on oikeasti tarkka kulutuksen seuranta ja aina samanlaiset työt?
7211 -85
AJS
 
Viestit: 50
Liittynyt: 08 Elo 2014, 17:15

Re: ruuvauksen hyöty/haitta

ViestiKirjoittaja jusape » 06 Loka 2014, 21:39

En tiijä, kuka seuraillut mun nuffin ruuvailua..... Harrastekonehan se on, joka välillä joutuu ihan töihinkin.... Kivaa se kyllä vaan on, kun voimaa riittää... ( nyt n. 200+hv )
jusape
Zetor-mies
 
Viestit: 127
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 14:53
Paikkakunta: Yläne

Re: ruuvauksen hyöty/haitta

ViestiKirjoittaja Monttööri » 07 Loka 2014, 13:27

Ne on erikseen oikeasti voimaa ja vääntöä tarvitsevat konehommat ja erikseen "höpöhommiin" ruuvattavat koneet. Ei ihan äkkiä tule mieleen missä normaalissa maa- ja metsätalousajossa tarvitsisi ruuvata esim. keskikokoista neliveto Zetoria tai isompaa takapotkua, ehkä murskaamolta ja sorakuopalta tapahtuvassa murskeen ja / tai soranajossa saattaisi lisävääntö olla poikaa. :!:
Monttööri
 
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 09:09

Re: ruuvauksen hyöty/haitta

ViestiKirjoittaja Garde » 03 Huhti 2015, 17:42

Olisko tässä jo seitinohuesti ruuvaus menny liian pitkälle...
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... po5XeXS8ZE
:epatieto: Lähtikö siellä koko syylärinpääty kerralla...
Älä sano ettet osaa jos et ole paria kertaa kokeillut.
8011, 6945
Garde
 
Viestit: 179
Liittynyt: 22 Maalis 2015, 19:31


Paluu Yleistä keskustelua

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa