Kun jarrut oli saatu kuntoon, oli muutamia pikkukorjauksia edessä.
Astinlauta oli toselta puolelta kokonaan pois ja toiselta puolelta hitsattu. Uudet tarvittiin.
Samoin oli tarkoitus korvata alkuperäinen (?) työvalo kahdella uudella. Niitä varten tarvittiin kiinnityskonsolit.
Astinlautojen mallin arvion netistä löytyneistä kuvista ja vanhoista osista.
Astinlautojen aihiot leikattiin laserilla. Konsolit tehtiin ja astimet taivutettiin metallipajalla.
Pohjamaaliksi taas Super Rostex ja päälle Zetorin punaista.
Valoiksi löytyivät kulpavolkkarissa aikoinaan olleet huomiovalot
Vaihteistoöljyt vaihdettiin. Uusiksi öljyiksi Teboil Power D 10W, 20W-20, 30, 40, 50.
Istuimen takana oleva magneettisuodatin puhdistettiin. Sen ympärillä oleva verkko oli hieman rikki ja se täytyy uusia myöhemmin.
Polttoainetankin kumipuslat olivat täysin hapertuneet ja täytyi uusia.
Maahantuojalta saatu osa ei aivan vastannut alkuperäistä. Toisen puolen kierrettä piti lyhentää. Vastaavasti toinen puoli oli hieman liian lyhyt, mutta kierrettä
riitti juuri ja juuri mutterille. Jossain vaiheessa laitetaan oikeanlainen tilalle.
Jotta puslat sai paikalleen, piti tankkia nostaa. Sen takia piti ottaa tuulilasin alapuolella oleva hytin etupelti irti. Siihen ja tuulilasin raamiin oli hitsattu kiinni
lämmityslaitteen ilmanohjausputki. Putki kulmahiomakoneella pois ja päätin tehdä uuden tilalle, erilaisella kiinnityksellä. Etupellin tiiviste oli myös rikki, se piti
myös uusia.
Putki irroitettu ja vanha putki.
Vanha putki vielä paikallaan.
Vanhaa tiivisteprofiilia ei löytynyt mitään. Tilalle laitettin hieman erityylinen tiiviste. Asennuksesta tuli aika tiukka. Etulevyn reikiä joutui hieman avartamaan.
Tankki on nyt aika tukevasti paikallaan.
Tuulilasin alareunassa näkyy kolme kierrereikää. Ne tein, koska päätin asentaa ylimääräisen kojelaudan hyttiin. Siihen tulisi öljynpainemittari, ampeerimittari, öljynpainevalo ja paikka yhdelle lisämittarille. Tähän kojelautaan tulisi uusi lämmityslaitteen putki kiinni.
Kuvassa vain ampeerimittari on paikallaan ja sekin kytkemättä. Se ja öljynpainemittari ovat ensi kesän hommia.
Kuvissa kojelauta paikallaan. Tämä putki ei mennyt alas lämmityslaitteelle asti vaan oli vaakasuora putkenpätkä. Sen jä lämmityslaitteen väliin laitettiin metallivahvisteinen EPDM-putki.
Sitten oli vuorossa takalasin asennus. Se oli jo hommattu viime vuonna HC Peterseniltä. Lasin alaraami piti myös uusia, koska vanha oli taipunut. Se tehtiin laserleikkaamalla ja särmäämällä S650 teräksestä. Takaseinämän lasikuituinen paneeli oli aika rispaantunut. Sen päätin uusia peltisellä uudella. Siihen liittyvä avattava alalasi puuttui. Sekin piti tehdä.
Kuvassa takapaneeli ennen maalausta. Tämäkin osa laserleikattiin ja särmättiin. Se piti tehdä kahdesta osasta nostolaitevivun vaatiman tilan takia.
Alalasi tehtiin 4mm polykarbonaatista paikallisessa lasiliikkeessä.
Tässä kaikki paikallaan. Takapaneelin asennus vaati hieman sovittelua. Työvalojen johdot laitettu suojaputken sisään ja kiinnitetty lasinkiinnitysruuveihin klemmareilla.
Hytin puolella oikealla näkyy lämmityslaitteen haitariputkea.
Lattian kumimatot uusittiin.
Uusi sisävalo.
Edessä oleva hinaustappi puuttui. Sen piirsin kaverilta saadun mallin mukaan ja Janimatic Oy teki uuden.
Säädettävä nostovarsi uusittiin. Vanha ei toiminut (tosin sain sen myöhemmin kuntoon )
Uuden varren tapin reikä oli hieman pienempi kuin tappi. Tapista piti koneistaa hieman pois. Sinänsä outo juttu, koska sama liike (Ibeno) myy molempia
osia ja ostin toiselle puolelle myös tapin siinä olleen pultin tilalle ja tämä tappi oli paksuudeltaan samanlainen kuin alkperäinen vanhakin.
Hytin vasen lattiapelti oli vääntynyt. Se oikaistiin ja uutta maalia pintaan.
Vielä on pikkuhommia tekemättä. Sähköhommia ym. Myös moottooripellit olisi tarkoitus maalata. Ensi kevään/kesän töitä