7745 Voa

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

7745 Voa

ViestiKirjoittaja V-M » 09 Helmi 2015, 22:17

Purin tuossa 7745voimanoton kun ei ulosotto enää pysyny rasituksessa päällä,ite vo akseli ja putkiakseli oli kulunu pooritukseltaan,molemmat pitää uusia,vaihteen lukitustanko myös kulunu.

Kahtelin samalla että miten tuon vois nopeuttaa,tuo vaihteistohan toimii toisinpäin kun yleensä,murikka on yläakselilla ja vaihteiston etupäässä on välitys ala-akselille.

Yläakselista kun jyrsis hampaat pois ja teettäs isomman pyörän ja ala-akselille pienemmän vastapyörän,2 kertoimella niin setka kulkis n. 60 km/h,sitten vaan ulosotossa ois vaan tonnin nopeus ja hydepumppu tuottas 60 litraa...

1,5 kertoimella menis noin 45 km/h.

Noin pikaseltaan tutkien se vois mennä noin,pitäs vielä pyöritellä lootaa ja tutkia enemmän ja tarkemmin,voan sais pienellä ulkopuolisella lisälootalla kyllä puolitettua.
Avatar
V-M
Valvoja
 
Viestit: 385
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 19:11

Re: 7745 Voa

ViestiKirjoittaja V-M » 09 Helmi 2015, 22:26

Katohan kummaa,joku toinenki on pohtinu tuota nopeutusta vieraspalstalla,olen ollu aikonaan laittamassa alulle ja teettäny useampia nopeutuksia mutta eri merkkiin,hyvä tekijä pyörille on tiedossa,tämäniltaisen katsauksen pohjalta tuo nopeutus olis suht simppeli tehdä pikkusetoriin.
Avatar
V-M
Valvoja
 
Viestit: 385
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 19:11

Re: 7745 Voa

ViestiKirjoittaja hapa » 10 Helmi 2015, 05:26

Ei vaikuta ulosoton nopeuteen.
Ainoastaan ajovoimanoton nopeuksiin?
hapa
 
Viestit: 79
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 17:00
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: 7745 Voa

ViestiKirjoittaja V-M » 10 Helmi 2015, 07:23

Voi ollakki en väittele vielä tuon tutkinnan pohjalta,pikanen katsaus vielä oli,en pyöritelly lootaa kun ei voinu nostaa pyörää ilmaan,eikö ulosoton ja vaihteiston voima mene tuossa ala-akselin kautta,näin ymmärsin,se on pääakseli ja yläakseli on toisioakseli jossa murikka,nimittäin viitosen pyörä yläakselilla on pienin jos ajattelin vaihtensiirtovivun liikkeet oikeinpäin,siinä 4 ja 5 synkropakka,silloinhan jos pääakselin nopeutta nostetaan se nostaa myös hydraulipumpun ja voan nopeutta,näissähän tuo voa samoin rakennettu kun esim. leyland,voa pääakseli liittyy ala-akseliin jonka kytkennän suorittaa putkiakseli jonka toisessa päässä käyttöpyörä hydraulipumpulle,minulla on tuo koko voimansiirto auki,tutkin sitä vielä kytkinpohjassa rengas ilmassa pyörittäen kunhan ehdin.
Avatar
V-M
Valvoja
 
Viestit: 385
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 19:11

Re: 7745 Voa

ViestiKirjoittaja Rokressi » 10 Helmi 2015, 07:33

Mitäpä arvelet V-M noiden pakkirattaiden kanssa, meneekö vaihtoon jos kokonaisvälityksen nostaa? Kun on vain kaksi pykälää vakiona, eli liian hidas ja liian nopea :lol: Nopeutuksen jälkeen olisi sitten vain yksi käyttökelpoinen pakki? :raaputi:
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka

Re: 7745 Voa

ViestiKirjoittaja V-M » 10 Helmi 2015, 08:16

Sitäpä siinä koneen omistajan kanssa pohdittiin,nopialla pakilla ei tekis enää mitään ja olisko hidaski pakki liian nopea :roll:

Kyllä se niin on että mitä noita taavettiinki tehtiin niin yhtään ei kunnollista tullu,perät ja vaihteiston rungot paukku rikki ja mihin tehtiin kokonaisnopeuden nosto niin laakeriongelmia tuli,kyllä ne tehtailla on niin tarkoin ainakin taavetin voimansiirron mitottanu että hupiajokoneita ne nopeutuksen jälkeen on.

Hs malliista jäi puuttumaan hidas pakki myös,ei onnistunu enää kaikki työt.

Saattas käydä setorille samoin että mopoauton korvikkeita tulis heh. :P
Avatar
V-M
Valvoja
 
Viestit: 385
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 19:11

Re: 7745 Voa

ViestiKirjoittaja V-M » 10 Helmi 2015, 08:18

Niin, ensin ajattelin että vitonen vaan nostetaan,se ei onnistu,nyt jo yläaksilan pyörä tosi pieni,ei todennäköisesti kestä jos vielä pienentää.
Avatar
V-M
Valvoja
 
Viestit: 385
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 19:11

Re: 7745 Voa

ViestiKirjoittaja V-M » 10 Helmi 2015, 12:24

Kyllä näin on niinkun Hapa sanoi,ei vaikuta voa ja hydepumpun nopeuksiin,pyörittelin ja tutkin vähän asiaa,nopeuden muutos on tehtävissä pikkusetoriin suht pienellä työllä,akseliin integroitu karkastu pyörä,sen poistaminen ja mittaan hionta ja uuden pyörän asennus haastavin homma,vastapyörä pitäs tehä sitten uusi.

Sivuääntä yleensä lootaan tuosta tulee,suora hammastus valittaa kun kierrosluku nousee.,1,5 kerroin ois ehkä parhaimmillaan tuossa,reilu neljäkymppiä menis ,vois vielä pärjätä vaihteiden nopeuksienki kans jotenkuten.
Avatar
V-M
Valvoja
 
Viestit: 385
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 19:11

Re: 7745 Voa

ViestiKirjoittaja hapa » 10 Helmi 2015, 15:40

Muistaakseni viitos vaihteella yläakseli kytketään suoraksi.
1,2,3 ja 4 vaihteella voima käy alaakselilla.
Aluevaihteiston hidasalue pitäis nopeuttaa.
Pakkien kanssa tulee nopeus ongelma.
hapa
 
Viestit: 79
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 17:00
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: 7745 Voa

ViestiKirjoittaja V-M » 10 Helmi 2015, 21:58

Niin näyttäs olevan,kasausvaiheessa mennään,ei ainakaan vielä tuota nopeuteta,päätraktori on niin eri jouda seisoksimaan ja seuraava traktori odottelee oventakana remonttiin...
Avatar
V-M
Valvoja
 
Viestit: 385
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 19:11

Seuraava

Paluu Zetor ja Ursus traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron