Noniin, vihdoinkin tajusin ottaa vähän kuvia.
Ensinnäkin vinkkiä; jos haluaa purkaa irti tuon alemmassa kuvassa olevan telineen jarrukengille, täytyy tottakai irroittaa nuo kuusi pulttia, mutta sen lisäksi tuolla sisällä on ensinnäkin tuollainen metallirengas (tätä alemmassa kuvassa), joka lähtee pois ihan vetämällä, jonka jälkeen on pieni lukkorengas urassaan. Tämän kanssa tuli hetken tapeltua ja ihmeteltyä että mikä on kun ei lähde irti
Tämän jälkeen vähän purettuna. Tossa vasemmalla noi akselin päässä olevat jutut on kierteillä ja noi hammastetut pienet metallilevyt lukitsee ne paikalleen. Lähti auki, kun ensin aukasi lukon hampaan, ja sitten taltalla hakkasi auki. Annoin hieman lämpöä aluksi kun ei tahtonut lähteä helposti.
Ja sieltä paljastuu tämmöistä. Nyt ihmettelenkin että milläs helvetillä tämä akseli lähtee irti, vissiinkin täytyy tuota laakeria lämmittää? Koitan sitä tänään jos ehdin. En vielä ole kehdannut soittaa peterseniltä apua, yritän ekana mahdollisimman pitkälle itse.
Niin tosiaan jos en sanonut vielä, niin tämä alempi isompi ratas täytyy irroittaa ennenkuin ylempi akseli lähtee irti, näin sanoivat peterseniltäkin.
Ja mm. tuollaista metallipalaa siellä tuli vastaan kun pyöritti ratasta. Ja nyt on muutenkin vaikeutunut akselin pyörittely. Ihan hyvä että tämänkin rempan nyt aloitin.
Ja todennäköisesti paljastui syykin miksi paikat ovat paskoontuneet: tuon tötterön minkä aluksi irroitin, ja itse portaalivälityspalikan väliset pultit olivat aika perkeleen löysässä. Melkein olisin sormilla ne avannut. Oli vain yksi pultti kireällä, ja se olikin niin kireällä että se katkesi. Nyt mulla on siis 2 katkennutta pulttia tossa myös murehdittavana, että mitenkähän ne uusin ja saan vanhat pois
Ja petersenilläkin veikkasivat että joku juuri tällainen voisi olla syynä laakerin hajoamiseen.