Kirjoittaja marazetka » 11 Helmi 2016, 15:09
Hei taas,
Ongelma jatkuu, ammattimies kävi vaihtamassa molemmat sylinterit, ei parannusta.
Löysin suomi24 sivustolta tällainen teksti:
Kyseessä lienee Zetorin tyyppivika, kytkimen irroitinkäpälissä olevat pienet silinterihatun muotoiset kupit, joista murtuu lieri ja kytkin ei irrota kunnolla.
Vaihto onnistuu vasemmalla olevan luukun kautta. Ohjaamosta matto pois kytkinpolkimen etupuolella olevasta viistosta osasta, maton alta luukku auki ja kytkinkopan sivusta luukku auki.
Nyt näkyvillä on kuusi kappaletta irrotinkäpäliä. Joka toinen on varustettu silinterihatulla, joka toinen ei. Jälkimmäiset kuuluvat voimanoton kytkimeen, niitä ei avata. Konetta pyörittämällä tutki yksi kerrallaan kaikki kolme kuppia, yleensä rikkoutuneen kohdalla oleva käpälä ei ole aivan suorassa.
Paina mieleesi, kuinka pitkälle mutteri on ruuvattu, kierrä se auki ja vaihda kuppi. Kiristä mutteri alkuperäiseen asentoonsa. Pyöritä vielä konetta ja katso, että kaikki kolme käpälää ovat yhtä kaukana painelaakerista. Niin ja älä sitten tiputtele osia kytkinkopan pohjalle, muuten joudut katkaisemaan koko vehkeen...
Mitä mieltä olette?
Kiitoksia etukäteen Tommy