25 setkan suuttimet ja ajoitus

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

25 setkan suuttimet ja ajoitus

ViestiKirjoittaja setka25a » 29 Tammi 2012, 17:15

minkä muotoisen kuvion antaa kyseisen kamppeen suutin ollessaan kunnossa? Lähinnä mietityttää ku olen ite vaihtanu käret tuohon niin sumu on kapea ja vasta n.puolen metrin päässä ”aukeaa". Toinen vanhoista käristä antoi huomattavasti lyhemmän ja leveämmän pölähdyksen. Uudet kärjet ostin moto-chekistä. Ja sit toinen asia. Jos sääjän suuttimet 120 kiloon niin ei jaksa käydä kunnolla ennen ku löysään nitä. Elementit ovat uudet mutta paineventtiilejä en ole vaihtanut voisko vika olla niissä? Sitten vielä ajoituksen säätö, kertokaapa tälläselle yksinkertaselle yksinkertasesti miten se tapahtuu yksinkertaisimmillaan. Käyttöohjekirjan ohjeet olen lukenu mutta ne ei oiken avautunu mulle. Koneen olen laakeroinu ja putket ja männät sekä kansi on laitettu uusiks. Lähinnä hienosäätöä enää. Kiitokset jo etukäteen.
setka25a
 
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Huhti 2011, 19:23

Re: 25 setkan suuttimet ja ajoitus

ViestiKirjoittaja V-M » 30 Tammi 2012, 22:44

Pitäs kyllä avata 120 säädöillä uusilla elementeillä,oliko paineventtiilit hyvän näköiset,eikös se säätö ollu yksinkertaisimmilaan niin että valmistat 2 kpl ohuita erikoisavaimia millä voit löysätä elementin säätöruuvin löysälle,sitten paineventtiili pois,täyskaasu päälle ja hanhenkaulat suihkuputkiin ja veivausta kunnes polttoainetta tulee kunnolla putkista ja sitten sivuluukusta 29 asteen peltilätkä joka suorakaiteenmuotoinen muuten ,tuolla tarkistetaan kampiakselin mutkan kyljestä että ennakko on 29 astetta ja sitten ruuvaa säätöruuvia kunnes tippa alkaa tipahtaa hanhenkaulasta ja lukitse säätö siihen.

Toiselle sama peli,tarkista vielä syötön määrät että ovat samat,osta apteekista injektioruiskut,tuki neulapää ja sido mittapuolet näkyvillepäin ne hanhenkauloihin ja veivaa kunnes mitta alkaa olla täynnä ,määrät pitää olla samat,jos ei pyöräytä segmenntin ruuvi auki ja säädä elementin ajoitusta kunnes määrät samat,lopuksi tarkasta ajoitus jos muutat säätöjä.

Eikö se noin jotenki menny,ohjeita ei ole ja on jo vuosia kun viimeksi homman tein,jos meni väärin korjatkaa.

Ite tarkistan samat hommat vanhasta moottorista lähiaikoina,nyt on vaihteisto osina joten kasailen nuo ensin kuntoon,sekoitan a mallin vaihteiston k mallin kuoriin,tuohon a malliinki vois teettää nopeutuksen päävaihteistoon kohtuujutuilla,tutkin sen lauantaina,menis reilut 40 kmh vakiokiekoilla kahta pyörää muuttamalla.
Avatar
V-M
Valvoja
 
Viestit: 385
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 19:11

Re: 25 setkan suuttimet ja ajoitus

ViestiKirjoittaja Rokressi » 31 Tammi 2012, 09:15

Sanottakoon heti suoraan etten mitään ymmärrä 25 Setkan sielunelämästä :roll: . V-M on noita rassannut ja tietää, mutta ootte varmaan molemmat lukenut nuoki, saataisi kuitenkin jotain vinkkiä löytyä.

http://www.juhasuomela.com/zetor/service/217.html
http://www.juhasuomela.com/zetor/service/218.html
http://www.juhasuomela.com/zetor/service/219.html
http://www.juhasuomela.com/zetor/service/220.html
http://www.juhasuomela.com/zetor/service/223.html
Rokressi
Site Admin
 
Viestit: 795
Liittynyt: 30 Maalis 2011, 09:46
Paikkakunta: Juuka


Paluu Zetor ja Ursus traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa