Otin kuvia kyllä rakenteluvaiheessakin, mutta ovat harmiksi niin epäselviä, etten viitsi niitä tähän ketjuun liittää. Toteus on oikeastaan yksinkertainen. Eli käytännössä mekanismi koostuu kahdesta "veivistä", jotka ovat suorassa kulmassa toisiinsa nähden. Vaihdekeppi on toisessa päässä ja toisessa päässä on se vaihdelaatikon kannessa oleva vaidekepin nysä. "Veivit" on yhdistetty toisiinsa siinä penkin alla, jossa pikkukepit olivat alunperin, siis kuvassa näkyvän pienen kotelon alla. No tokihan ratkaisua sai miettiä aikansa ennen kuin mekaniikan sai toimimaan halutusti. Muutokset on tehty sillä tavoin, että halutessa voi laittaa hallintakepit entisille paikoille, jos siltä alkaa tuntua. Mutta nyt ainakin muutos tuntuu hyvältä ja ihmettelenkin miksei jo Zetorin tehtaalla ole moisia muutoksia tehty.
Kävi toki mielessä, että nyt voisi muutossarjoja tehdä usempiakin, kun on malli jo valmiina, mutta katsotaan nyt. Muuten vaihdekepin juuressa olevassa suojapussissa on entisten hyvin palvelleiden tuulipuvun housujen lahkeensuu päässyt uusiokäyttöön
.
Tässä vielä muutama kuva rakenteesta, toki nekin ovat vähän huonoja.