Äänieristys

Kysymyksiä, kommentteja ja remonttivinkkejä kaikkiin Zetoreihin ja Ursuksiin

Äänieristys

ViestiKirjoittaja Acid » 28 Heinä 2019, 14:36

Kun tuo zetorin koppi ei ole niitä maailman hiljaisimpia niin onko kenelläkään ideoita miten sitä saisi hiljaisemmaksi. Kojetaulun takana oleva kotelo ainakin on melkoinen kaikukammio. En ole viitsinyt edes radiota asentaa kun kuitenkin pitää ajella peltorit päässä.
Acid

Re: Äänieristys

ViestiKirjoittaja Zetormies98 » 28 Heinä 2019, 15:32

Onko lasien/ovien tiivisteet kunnossa yms? En tiedä onko isä joskus 7211 laittanu eristettä mutta tuo ainakin kohtuu hiljainen, pystyy radiota hyvinki kuuntelemaan ajaessa ja puhelimeen puhumaan yms.
Zetormies98

ViestiKirjoittaja JuMi » 28 Heinä 2019, 17:48

Olen aikoinaan eristänyt edellisen pakettiautoni takatilan Termonovan tehtaanmyymälästä (Inkoo) ostetulla solumuovilla. (http://termonova.fi/fi/termonova-2)
Itse leikkelin sopivat palat ja liimasin peltiin kiinni muoviliimalla mutta jotkut ovat lämmittäneet kuumailmapuhaltimella maton pinnan sulaksi ja sitten painaneet välittömästi peltiin kiinni.
Oma 6711 Zetorini ohjaamo on niin äänekäs, jotta radio on täysin turha kapine ja puhelimeen vastatessa on syytä sammuttaa koko härpäke. Ohjaamon alla ei ole äänieristettä lainkaan ja seinissä sekä katossa vain nimeksi.
JuMi

ViestiKirjoittaja Acid » 28 Heinä 2019, 21:05

Ikkunatiivisteissä tosiaan on sanomista, toinen sivulasi ja takalasi on pleksiä eikä niissä ole tiivisttä olleenkaan. Rintapeltin ja kytkinkotelon välisen aukon ajattelin kokeeksi tukkia paksulla kuljetinhinhan kaistaleella. Kumimattoa liimailin myös muihin peltiosiin.
Acid

ViestiKirjoittaja Zetormies98 » 28 Heinä 2019, 21:50

Ikkuna tiivisteet ja ovitiivisteet vaikuttaa kummasti niihin soundeihin. Mulla oli joskus molemmista ovista hajalla tiivisteet, samoin kattoluukusta ja kattomoduulin etuosasta eli sieltä kopin yläpäästä missä on ns kaukovalot, 2 pultilla kiinni jonka takana kenno yms. Siitä luukusta oli tiiviste aika huono, kaikki nuo vuosia sitten laitoin uusiks niin kyllä hiljentää kummasti. Konepellin takana ns rintapellissä tuossa jo uutena ollut äänieristys ja itse pellissä kunnon tiiviste niin kohtuu hiljainen se paikka tuossa 7211:ssä. Desibelejä en tiedä paljonko kopissa kun oikei veätyttää ja kiekoilla ajaa, mutta voi päätellä että kohtuulliset on kun radiota pystyy normaalisti kuuntelemaan ja puhumaan puhelimessa teit mitä hyväänsä :)
Zetormies98

Paluu Zetor ja Ursus traktorit